Tuesday, March 24, 2009

SMK Gedongku...

Kekemuncak gunung yang tinggi
Gedung ilmu kan kami himpuni
Sepenuh jiwa dan tenaga kami
Demi masa depan pertiwi

Melangit api membakar
Ingin membela nusa dan bangsa
Jgn sampai kami di hina dunia
Marilah bersama dan berikrar

Kami murid gedong menyahut cabaran
Dalam pendidikan mahupun di gelanggan
Marilah semua
Marilah bersatu
Depan kita.


Inilah SMK Gedong...tempat ku menuntut ilmu daripada tingkatan 1-5...waaa... sdh berubah wajah rupe2 nyer sekolah ku ini...ni kat depan blok pentadbiran...aras bwh pejabat guru...sebelah kiri opis...kat atas plak ebelah kiri library kesayangan ku hahahhaaa....dulu2 selalu bertugas kat situ...sebelah kiri plak bilik kaunseling...
yg ni plak blok akademik...hehehee tmpat kelas aku dulu rr drpd tingkatan 3-5...ting 1-2 kat projek kilat...tp aku tak ade gmbr die plak..hehehe..taman kat depan ni aku pun dah tak ingat nama nyer...

yg ni pandangan sisi kiri blok akademik....ehh silap..aku pun tak pasti...sebab sebelum aku meninggalkan sekolah ni dulu br je nk mula wat projek pembinaan makmal komputer n sains tulen di serapkan di sekolah ni...tp aku ras eni bangunan br kot...coz seingat aku tiada bangunan 2 tingakt mase aku sekolah dulu...hehehe dah lame x p sek lah lame aku ni..huhuhu...



ok kat sini tempat org wat assembly. kami akan berkumpul pd hari rabu pg kul 7.30.....kat dinding bangunn blok pentadbrn ni rr akan tertampal nama2 yang telah mencipta rekod n kejayaan dlm akademik...sebelah SPM n sebelah lg PMR. aku???waaaa xpernah tercatat pun...hehhee..tapak ni gak tok kami dulu2 main bola jaring atau main bola keranjang.....

ohh ni surau kami....waaaaa rindu nyer...plajar islam wajib berkumpul disini..akan bergerak ke surau dlm barisan pada jam 6.30ptg..mula2 barisan lelaki dulu pastu br barisan prmpun...ohh penuh disiplin...tp st yang aku plg pelik dgn peraturan sekolah ni dulu...pelajar asrama dilarang membawa radio atau ape2 yang berkaitan dgn nya...dulu aku main ikut je peraturan...menjadi org yg membanteras gejala ini dgn penuh jayanya..tp sekarang dah makin tua kot dah pandai menilai....perkara tu sebenarnya positif dan xseharusnya di kuatkuasakan...coz melalui alat elektronik tu plajar boleh mendapat maklumat dan perkembgn dunia luar...alasan tok mengelak plajar wat bising krg rasional...tp itu lah aku ni suke menurut je sbb peraturan dr dulu lg telah dilaksanakan...hehehee..

Dewan Sri Gemilang????? name ni cikgu2 bg mase aku msh di sekolah ni...seingat aku mase aku ting.4..hehehe kat dewan ni..byk benda org boleh wat..dwn serbaguna laahhh kire nyerrr..kat sini laa pelajar2 asrama berkumpul bile warden nk wat perjumpaan..dan xjuga kurangnya dijadikan panggung wayang sementara oleh pelajar apabila berada di hujung minggu...majlis2 besar2 ran akan diadakan kat sini gak...ex..hr guru, kem waja diri dan sebagainya..bila tgk dewan ni teringat kat sorang kwn rapat aku ni..nama nya Vanessa Lungan..hehhee die ni pengawas dewan makan mase bernaung bersama aku dulu...die ni mmg pengawas yg rajin dan bersemangat...dewan ni sentiasa bersih coz setiap hujung minggu ade je minta kebenaran tok aku bg ramai plajar tlg die berus longkang n klorin koridor dewan...hhehehehe mmg rajin n aku bangga sgt pd die.....



2 comments: