Friday, February 27, 2009

Di sebalik JARUM...

ni masa aku darjah satu..guru kelas cikgu Dol..nama penuh die sampai sekarang aku keliru.Abdul rahman@ Deraman@Doraman...hahahaa sebab semua org pggl die cikgu Dol je.2 pasal aku xtau name betol die...mase ni aku jadi penolong ketua kelas.Yg paling dasyat cikgu ni, dulu2 die suke suh budak2 kunyah cili.budak laki-laki la..aku pasti ketar lutut kalau die suh budak pompuan sebab sampai sekarang aku ketakutan tgk benda ajaib tu.cantik tp sakit kalau cuba nk dekati...hahahhaaa..peristiwa paling lucu aku masa darjah satu ialah..hahahaa..nk gelak laa dulu.dulu aku masuk sekolah lewat setahun coz perlu tunggu adeq msk sekolah.kat sekolah aku pendaftaran pelajar baru dibuka 2 tahun sekali.so yang xkebetulan mcm usia aku ni terpaksa tunggu pelajar sebaya adeq tok masuk darjah satu.adeq aku muda setahun dari aku.hahhaaa..walau pun tua dari org lain (xla tua sgt.ramai je yg lewat msk sekolah mcm aku 5 org mcm tu la) aku sama je mcm mereka yg lain (yg mude2 tu). kami kajoriti xreti membaca.al maklum la br mula sekolah.xde pun pelajar kpg aku msk tadika @ taska.hari pertama cikgu suh kami belajar mengeja.kami semua xreti.sikit2 je mcm eja susu,buku... tulis abc tahu la.abg ajar.hahaha...tiba giliran aku tok mengeja secara terang-terangan dlm kelas.dgn bangga aku pun berdiri. dan dgn penuh bersemangat aku pun menjerit dgn kuat mengeja jarum...J...A..=JA...aku berhenti..xtau ape seterusnya. demi menyelamatkan diri daripad hukuman berdiri aku pun dgn penuh kreatif pun menyambung...J..A..=JA..ruuuummm...=JARUM..
(suku kata RUM tidak dieja ttp terus dibunyikan ruuummm) hahahhaaa bile aku toleh cikgu Dol, die tersengih je.aku pun membuat firasat sendiri bahawa aku telah terselamat.malangnya aku ttp tak selamat drpda hkuman berdiri atas kerusi panjang..waaaaa...hehehheee...itu la cikgu Dol..suke bg hadiah kalau org wat salah. budak laki plak selain kene pakse kunyah cili, kene cium kentut. 2 pun kalau die mase tu nk kentut..hahahaaa kerana ketakutan ramai drpd kami cepat pandai mengeja.

No comments:

Post a Comment